در صورتی که از سایت شرکت SEGGER مجموعه نرم افزار JLink رو دانلود و نصب کرده باشید حتما نرم افزار J-Flash Lite هم براتون نصب شده.
این نرم افزار قابلیت پروگرام کردن انواع میکروکنترلرهای مبتنی بر پردازنده های ARM رو داره و نسبت به نرم افزار J-Flash خیلی ساده تر و جمع و جور تره.
برای اینکه برنامه تون رو به حافظه فلش میکروکنترلر منتقل کنید باید اون رو به hex یا bin تبدیل کنید.

با فرض اینکه فایل آماده است ابتدا نرم افزار J-Flash Lite رو باز می کنیم. بعد طبق شکل زیر نوع میکروکنترلر رو انتخاب می کنیم و روش پروگرام رو هم به JTAG تغییر می دیم و نیازی هم به تغییر سرعت وجود نداره. همین طور که دیده می شه میکروکنترلر LPC1768 انتخاب شده.

در این مرحله با کلیک روی دکمه OK صفحه زیر ظاهر می شه.

از قسمت Data File فایل برنامه رو که در اینجا اسمش led.hex هست انتخاب می کنیم. بعد با کلیک روی دکمه Program Device فایل به حافظه میکرو منتقل می شه. اگه پروگرام درست انجام شده باشه مثل شکل زیر پیغام Programming Done رو می تونیم ببینیم.

اگه از هدر برد استفاده می کنین چند تا نکته ساده اما مهم هست که باید رعایت کنید ، وگرنه میکرو پروگرام نمی شه.
اول اینکه تغذیه هدربرد باید جداگانه تامین شه که این کار معمولا از طریق یک کابل USB جداگانه که به پورت هدربرد متصل می شه صورت می گیره.
دوم اینکه حتما دیپ سوییچ ها رو طبق دستورالعمل سازنده تنظیم کنید. مثلا در همین مثال از هدربرد فروشگاه eca استفاده شده که برای ارتباط با پروگرامر J-link باید دیپ سوییچ شماره یک فعال باشه و بقیه غیر فعال باشن.
سوم اینکه اگه هدربرد دکمه ON/OFF داره حتما اون رو روی حالت ON قرار بدید.