Online UPS or Double Conversion UPS

در ادامه معرفی توپولوژی های رایج UPS توسط کاراکیت، این بار قصد داریم به یکی از معروفترین ها بپردازیم به نام یو پی اس آنلاین یا Online UPS که اسم دیگه ش هم Double Conversion UPS هست.

یو پی اس های Double Conversion یا آنلاین متداول ترین نوع یو پی اس بالای 10 کیلو ولت آمپر هستند. بلوک دیاگرام یو پی اس آنلاین double-conversion در شکل زیر شرح داده شده. طراحی این دستگاه ها شباهت زیادی به طراحی دستگاه های Standby داره، به جز این مورد که مسیر اولیه جریان به جای برق AC شهری، از اینورتر عبور می کنه.

online double conversion ups

در طراحی این نوع یو پی اس ، قطعی ورودی AC باعث فعال شدن سوییچ انتقال نمی شه، چرا که ورودی AC باتری پشتیبان رو شارژ می کنه که اون هم توان اینورتر خروجی رو تامین می کنه. بنابراین وقتی جریان ورودی AC قطع شد، عملیات های آنلاین بدون هیچ زمان انتقالی به کار خودشون ادامه خواهند داد و دقیقا به همین علت به یو پی اس آنلاین معروف شدند. هم شارژر باتری و هم اینورتر در این طراحی در تبدیل ولتاژ نقش دارند.

این یوپی اس راندمان الکتریکی خروجی نزدیک به ایده الی رو فراهم می کنه. اما در برابر سایر طراحی ها استهلاک مداوم قطعات توان بالا قابلیت اطمینان رو کاهش می ده. هم چنین جریان ورودی کشیده شده به وسیله شارژر بزرگ باتری ممکنه غیرخطی باشه که می تونه با سیم کشی برق ساختمان تداخل پیدا کنه و یا باعث مشکلاتی برای ژنراتورهای آماده به کار بشه.

امیدواریم این مطلب هم مورد استفاده شما قرار گرفته باشه. در صورتی که مایل باشید می تونید به صفحات مربوط به سایر طراحی های یو پی اس در کاراکیت هم سر بزنید.